فکر و حساب

به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.
  • فکر و حساب

    به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.

مشخصات بلاگ

هوش تجاری و مالی عملی غریزی یا نشانه ارثی نیست، بلکه یک رفتار اکتسابی است. با افزایش مهارت در هر زمینه ای ما می توانیم باعث رشد و توسعه فردی باشیم.
به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.
پس پیش به سوی موفقیت . . .

بایگانی
دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۴۷ ق.ظ

۹۹ با پولمان چه کنیم؟

😴۹۸ با پولمان چه کردیم؟
🤔۹۹ با پولمان چه کنیم؟

بدون شک همه ما بخشی از پولمان را پس انداز می کنیم. این مساله امروزه به ویژه در بین اقشار متوسط جامعه بیشتر از گذشته دیده می شود. پس انداز و به نوعی نگهداری پول در یک مکان، حساب یا سرمایه گذاری مشخص یکی از موضوعاتی است که در شرایط تورمی که با آن روبرو هستیم به شدت اهمیت دارد.

🐢 سپرده بانکی
بررسی سود سپرده های بانکی در سال ۹۸ نشان می‌دهد که در بهترین حالت ممکن، برخی از بانک‌ها با سود ۲۰ درصدی از سپرده‌گذاران خود استقبال می‌کنند.
گذشته از این خبرهایی نیز از دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی شنیده می‌شود.


💸 بورس
ابتدای سال ۹۸ بود که بسیاری از کارشناسان اقتصادی، بازار سرمایه یا بورس تهران را بهترین محل برای سرمایه گذاری عنوان کردند. این افراد با توجه به شرایط سیاسی و تورم در کشور چنین پیش بینی از بازار بورس و سرمایه گذاری داشتند.

اما ماحصل پیش بینی ها و صحبت های کارشناسان در ابتدای سال چه شد؟

😳در سال ۹۸، ۳۷ سهم از بازار بورس و فرابورس بازدهی بالای ۱۰۰۰ درصدی ثبت کردند. نکته جالب تر اینکه در این لیست ۷ سهم بازار، بازدهی بالای ۲۰۰۰ درصدی داشتند(ولیز، کفپارس، ختور و ...)

😯در سال ۹۸، ۱۶۹ سهم از بازارهای بورس و فرابورس بازدهی بالای ۵۰۰ درصدی ثبت کردند.

😮اما نکته جالبتر اینکه در سال ۹۸، ۵۷۵ سهم از بازارهای بورس و فرابورس بازدهی بالای ۱۰۰ درصد داشتند.

🤨این مساله به خوبی نشان می دهد حتی اگر به صورت تصادفی ابتدای سال یک سهم خریداری می کردیم، انتهای سال با چه درصد سود خوبی مواجه می شدیم.

🧐 اما این پایان کار نیست. به عقیده بسیاری از کارشناسان، سال ۹۹ نیز از آن بورس خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند به دلیل شرایط سیاسی، اقتصادی و تورمی کشور، سرمایه گذاری در بورس در سال جدید نیز همچنان پربازده ترین نوع سرمایه گذاری در کشور خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی