فکر و حساب

به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.
  • فکر و حساب

    به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.

مشخصات بلاگ

هوش تجاری و مالی عملی غریزی یا نشانه ارثی نیست، بلکه یک رفتار اکتسابی است. با افزایش مهارت در هر زمینه ای ما می توانیم باعث رشد و توسعه فردی باشیم.
به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.
پس پیش به سوی موفقیت . . .

بایگانی
سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۴۶ ب.ظ

نقل قول های طلایی از ثروتمندان و بزرگان (قسمت دوم)

خواندن توصیه پولساز از افراد موفق و ثروتمند دنیا نه تنها خالی از لطف نیست بلکه از نظر مارکوس اورلیوس، دزدی است !

چون شما نتیجه تجربه چند ده دهه زندگی یک نفر را با یک جمله یا یک کتاب می خوانید به همین راحتی به جای سختی هایی که او کشیده برای پیدا کردن سوالی که سرش را بارها به دیوار کوبیده، با خواندن یک جمله به پاسخ مورد نظرتون می رسید.

هیچکدام از این کلمات جمله ها را دست کم نگیرید شاید جمله ساده به نظر برسد، اما درک آن کار هرکسی نیست.

تحصیلات رسمی، بخور و نمیری برایتان ایجاد می کند، یادگیری شخصی است که شما را ثروتمند می کند.

"جیم ران نویسنده و کارآفرین و سخنران آمریکایی"

 

هدف از سرمایه گذاری و کار کردن تان واقعا چیست؟ آیا می توانید هدف خود را به قلم بیاورید و روی کاغذ بنویسید؟ اگر در این مرحله لنگ می زنید، باید جدا در راهی که پا گذاشته اید، تامل کنید و چاره جویی کنید.

"وارن بافت از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا"

 

برای هر هزینه ای که پرداخت می کنید و برای هر خریدی که انجام می دهید باید دلیلی داشته باشید! در غیر اینصورت از وادی سرمایه گذاران موفق روز به روز دور تر می شوید.

"وارن بافت از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا"

 

اگر در معرض خرید یک شرکت معمولی و یک شرکت خوب هستید، وارن بافت معتقد است که بهتر است که شرکت معمولی را با قیمت مناسب و کمتری خریداری کنید! این کار ثروتمندتان می کند البته اگر بقیه کارها درست پیش رود.

"وارن بافت از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا"

 

برای سرمایه گذاری ۲ قانون وجود دارد. اول اینکه هرگز از میزان سرمایه ای که داری کم نکن و در ثانی این قانون را فراموش نکن. این قانون دوم است.  او حتی معتقد است که باید بر میزان سرمایه افزود تا موفق شد.

"وارن بافت از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا"

 

در بخشی دیگر وارن بافت تاکید دارد که احساسات را وارد چرخه کار خود نکنید و استوار و محکم بر مسند خود بمانید و توجهی به سخنان دیگران نداشته باشید.  به قول او، سرمایه گذاری بازی بولینگ نیست که لازم باشد بر هر چیزی چیره شد.

"وارن بافت از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا"

 

اگر از آن لذت نمی برید، انجامش ندهید. شما باید عاشق کاری باشید که می کنید.

"توصیه های ثروتمندان انگلیسی"

 

خلاق و نوآور باشید. چیزی را خلق کنید که کار شما را برجسته سازد.

"توصیه های ثروتمندان انگلیسی"

 

کارمندان شما دارایی شما هستند. کارمند شاد باعث شاد شدن مشتری ها می شود.

"توصیه های ثروتمندان انگلیسی"

 

به دیگران گوش دهید و به طور مرتب بازخوردهای مشتریان و کارمندان را مورد توجه قرار دهید.

"توصیه های ثروتمندان انگلیسی"

 

مرئی باشید یعنی خودتان را به عنوان فرد ارشد شرکت در معرض دید دیگران قرار دهید.

"توصیه های ثروتمندان انگلیسی"

هدف من هیچ گاه تنها تاسیس یک کمپانی نبود. بسیاری از مردم این مسئله را نادرست تفسیر می نمایند و گمان می کنند که من به درآمد، سود و این گونه مسائل اهمیت نمی دهم. در واقع منظور من این است که قصد من همواره راه اندازی چیزی بوده که بتواند دنیا را تغییر دهد.

"مارک زاکربرگ-مدیر عامل فیسبوک"

 

هنگامی که یک تجارت کوچک همانند کاری که «ebay» انجام داد، رشد می کند، اثر چند برابری خواهد داشت. این مسئله کسب و کارهای کوچک دیگری که با سرمایه های فکری، کالا و خدمات ساخته می شوند را به وجود می آورد.

"مگ ویتمن؛ مدیر هیولت-پاکارد"

 

تنها دلیلی که من توانسته ام تا این حد به موفقیت دست یابم، این است که حتی یک دقیقه هم بر روی پول تمرکز نکرده ام.

"اپرا وینفری - یکی از سرشناس ترین چهره های هنری آمریکا"

 

اگر ما تنها به پول فکر می کردیم، مدت ها پیش کمپانی را فروخته بودیم و به تفریح می پرداختیم.

"لری پیج - بنیان گذار گوگل و مدیر عامل آلفابت"

 

من گمان می کنم که صرفه جویی همانند دیگر محدودیت ها، باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری می شود. یکی از بهترین کارها برای خروج از بحران، این است که راه خروج را خودتان اختراع کنید.

"جف بزوس - مدیر عامل آمازون"

 

امروزه پول درآوردن بسیار راحت شده است، اما داشتن درآمد پایدار آن هم در حالی که به جامعه برای پیشرفت جهان متعهد باشید، کار سختی محسوب می شود.

"جک ما - رئیس اجرایی گروه علی بابا"

 

پول تنها باعث می شود که شما بیشتر از چیزی که اکنون به نظر می رسید، جلوه کنید.

"سارا بلکلی - موسس اسپانکس"

 

من کمی در پول خرج کردن خسیس هستم. هنگامی که قصد دارم چیزی برای خود خریداری کنم، از خودم می پرسم که آیا مشتریان «ایکیا» نیز توانایی خرید آن را دارند؟ من می توانم به صورت فرست کلاس سفر کنم، اما داشتن پول دلیل خوبی برای هدر دادن آن نیست. من همواره سعی می کنم از این گونه مثال ها برای کارمندان خود بزنم و آن ها را هدایت کنم.

"اینگوار کامپارد - موسس ایکیا"

 

از نظر من، شما قبل از داشتن نقشه راه، اول باید اقتصاد یک کسب و کار را بدانید و قبل از درک و فهم این نقشه، باید یک ساختار داشته باشید. اگر مطابق این سخنان پیش نروید، احتمالا شکست خواهید خورد.

"مایکل دل - مدیر عامل شرکت دل"

 

فقیر بودن فقط در کتاب ها رمانتیک است.

"سیدنی شلدن نویسنده برجسته آمریکایی"

 

اگر فقیر به دنیا آمده ای تقصیر تو نیست، اما اگر فقیر از دنیا بروی این تقصیر خودت است

"بیل گیتس"

 

درباره ی پول آه و ناله ی الکی نکنید، چون پول هیچ وقت غصه ی شما را نخواهد خورد!

"کوین اولیری نویسنده و بازرگان کانادایی"

 

من در مورد پولم طوری فکر می کنم که انگار سربازهای من هستن، اونارو به جنگ می فرستم. میخوام که زندانی بگیرن و برگردن خونه. تا به این ترتیب بتونم اون زندانی ها رو به عنوان سربازهای بیشتر به کار بگیرم.

"کوین اولیری نویسنده و بازرگان کانادایی"

 

فقط چند ساعت در یک روز مال تو است، بگذار دیگران برایت پول بسازند.

"نیک هاس - مؤسس لوت"

 

بهترین را مستثی کن. برای بدترین آماده باش. روی آن چه در آینده خواهد آمد سرمایه گذاری کن.

"زیگ زیگلار مربی و نویسنده فروش"

 

فرصت توسط بیش تر آدم ها سوزانده می شود، چون لباس کار پوشیده است و مثل کار دیده می شود.

"توماس ادیسون - مخترج و تاجر"

 

آدم های بسیار زیادی، پولی را خرج می کنند که کسب نکرده اند، تا چیزهایی را بخرند که نمی خواهند، تا آدم هایی را تحت تاثیر قرار دهند که دوستشان ندارند.

"ویل راجرز - هنرپیشه و مفسر اجتماعی"

 

همه دوست دارند با شما سوار یک لیموزین شوند، ولی چیزی که شما می خواهید شخصی است که وقتی لیموزین خراب است با شما سوار اتوبوس شود.

"اپرا وینفری - یکی از سرشناس ترین چهره های هنری آمریکا"

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی