فکر و حساب

به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.
  • فکر و حساب

    به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.

مشخصات بلاگ

هوش تجاری و مالی عملی غریزی یا نشانه ارثی نیست، بلکه یک رفتار اکتسابی است. با افزایش مهارت در هر زمینه ای ما می توانیم باعث رشد و توسعه فردی باشیم.
به جای فراموشی رویاهایتان، باید آنها را به دست بیاریم.
پس پیش به سوی موفقیت . . .

بایگانی
سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۳۸ ب.ظ

مقابله با زمان سخت اقتصادی

همانطور که می دانید با شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کل جهان حال و روز بسیار خوبی ندارد.

البته صحبت امروز من نه از جنبه اقتصادی است نه از جنبه سلامت، می خواهم جنبه دیگری از آن را بررسی کنیم:

امور مالی شخصی، که چگونه می توانم با اوقات دشوار حال حاضر با آن کنار بیاییم ؟

 

خوب ، شرایط فعلی اهمیت مدیریت ریسک را به من گوشزد می کند. همیشه در کارهایی که انجام می دهیم خطرات وجود دارد. ما نمی توانیم از نتایج اقدامات خود مطمئن باشیم. علاوه بر این ، عواملی فراتر از کنترل ما وجود دارد. کاری که ما باید انجام دهیم این است که خطرات را پیش بینی کنیم و برای آنها آماده باشیم .

 

این چندان آسان نیست، کتابی با عنوان اشتباهات بزرگ وجود دارد که زیرنویس جالبی دارد: بهترین سرمایه گذاران و بدترین سرمایه گذاری های آن ها .

اما درس اصلی از کتاب؟ مردم در اوقات خوب تمایل به بی پروایی دارند . آنها اتفاقات بدی را که برای آنها می افتد پیش بینی نمی کنند.

 

برعکس نیز صادق است: افراد تمایل دارند در شرایط سخت بیش از حد بدبین باشند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است سهام خود را با ضرر زیاد در شرایط سخت به فروش برسانند. احساسات می تواند افراد را به سمت عمل غیرعقلانی سوق دهد. به همین دلیل نه تنها مدیریت خطرات ، بلکه احساسات شما نیز مهم است .

 

برای مدیریت احساسات خود ، من معتقدم که نکته اصلی نظم و انضباط است . برنامه ریزی کنید که چگونه خطرات را پیش از موعد مقابله کنید. و در زمان اجرای طرح های خود، از احساسات خود فاکتور بگیرید و آن را لحاظ نکنید. البته ممکن است شما جزئیات برنامه خود را در صورت لزوم به روز رسانی و طبق شرایط تنظیم کنید ، اما همچنان باید در رعایت اصول نظم و انضباط داشته باشید.

 

بنابراین بیایید خطرات و عواطف خود را مدیریت کنیم. منضبط باشید. اینگونه است که ما با اوقات دشوار کنار می آییم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی